Geld terug voor apps uit Apple App Store

Ooit meegemaakt dat je een betaalde app uit de Apple App Store had gedownload waar je bij nader inzien een beetje spijt van had? Of dat de app totaal niet deed wat deze beloofde? Een paar jaar terug was het nog erg lastig zo niet onmogelijk om je geld terug te krijgen en vaak haalde je dan je schouders maar op onder het mom van ‘ach, het was maar $1.99’. Maar goed, het is natuurlijk ook een principekwestie, dus vandaar deze tip om snel een refund te krijgen voor miskopen uit de App Store.

Als je zelf moet zoeken kom je uit bij je account-instellingen in iTunes, maar sneller is om direct naar de de betreffende website te gaan:

reportaproblem.apple.com

waar je direct kunt inloggen met je Apple ID:

Openingsscherm bij Apple

Openingsscherm bij Apple

Na inloggen zie je je aankopen, voorzien van de button waar het om draait: ‘report a problem’:

Scherm waar je je refund kunt aanvragen

Scherm waar je je refund kunt aanvragen

Als je nu op de knop klikt van de app waar je je geld voor wilt terugvragen zie je het volgende scherm:

Kies hier je actie

Kies hier je actie

Hier kun je aangeven wat je probleem is, oftewel: Cancel purchase! Per app kan het nog schelen wat de precieze opties zijn; soms kun je direct ‘cancel purchase’ aanklikken en soms wil men graag eerst horen waarom de app niet bevalt, waarna je alsnog je geld unt terugvragen. In het eesrte geval krijg je je geld direct terug terwijl je in het tweede geval een paar dgen langer moet wachten. Hoe dan ook krijg je je aankoopbedrag terug. Let op: voor de app hierboven geldt een termijn van 14 dagen om je aankoop simpel te annuleren. Voor het melden van problemen in het algemeen heb je 90 dagen de tijd.

 

Succes!

Share Button

Geef een antwoord